ΠΡΟ.ΣΥ.Δ.Ε.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ

Μακάρι οι επιλογές σου να αντικατοπτρίζουν τις ελπίδες και όχι τους φόβους σου

Κ.κ. συνάδελφοι, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, με ομόφωνη απόφαση της εκτελεστικής Γραμματείας της ΟΔΕΕ, μου ανατέθηκε η σύνταξη πρότασης για την τήρηση βιβλίων επιδόσεων και εκτελέσεων σε ηλεκτρονική και φυσική μορφή.

Οι εξελίξεις στο χώρο με τις διαρκείς τροποποιήσεις του Κ.Πολ.Δ, του δικαίου της αναγκαστικής εκτέλεσης και όχι μόνο (ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, ηλεκτρονικές επιδόσεις κ.λ.π), δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού, αντιθέτως, μας καλούν σε διαρκή ετοιμότητα.

Η ΠΡΟΣΥΔΕ την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ, υπερασπιζόμενη τις αρχές της με νέο όραμα και στόχους, και σε πείσμα όσων έχουν αναγάγει την σιωπή και την αδράνεια σε κυρίαρχη συνδικαλιστική πρακτική έχει επεξεργαστεί και είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τα πάσης φύσης ζητήματα που έχουν σχέση με την ηλεκτρονικότητα και την ηλεκτρονική δικαιοσύνη. Τα οποία δεν είναι επί της παρούσης να συζητήσουμε και αναλύσουμε.


ΟΔΕΕ αριθ. Πρωτ. 4559/18-10-2017

Πρόταση του Ταμία της Εκτελεστικής Γραμματείας και Αντιπροσώπου της ΟΔΕΕ Μιχαήλ Κανέλλου.

Τήρηση βιβλίων επιδόσεων και εκτελέσεων από Ο.Δ.Ε.Ε σε ηλεκτρονική και φυσική μορφή

Άρθρο 34  ν. 2318/1995 «Κώδικα Δικαστικών Επιμελητών»

Λίγα λόγια

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τον τελευταίο καιρό παρακολουθούμε την εξέλιξη των γεγονότων που αφορούν τα του επαγγέλματός μας  και δεν ξέρουμε αν με τις προσπάθειες μας τα πράγματα θα αλλάξουν προς το καλύτερο η μήπως πάνε χαμένες.  Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να διαμορφώσουμε “ένα δικό μας σχέδιο” προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την αβεβαιότητα για το μέλλον αλλά και για το παρόν διαφορετικά και σε περίπτωση έλλειψης δικής μας αξιόπιστης εναλλακτικής πρότασης, κινδυνεύουμε να μην βρούμε ούτε τις βασικές κατευθύνσεις. Η  ταχύτητα με την οποία η ηλεκτρονικότητα διεισδύει στη ζωή μας είναι συνάρτηση του κόστους πρόσβασης, του «περιεχομένου» και της γενικότερης εμπιστοσύνης στις συναλλαγές που εκτελούνται μέσω του Διαδικτύου. Η εμπιστοσύνη στο Διαδίκτυο αυξάνεται σταδιακά και συμβαδίζει με την εξοικείωσή του στις νέες τεχνολογίες. Η εμπιστοσύνη του κοινού είναι συνάρτηση της τεχνολογίας, της κρυπτογραφίας, της υιοθέτησης και θεσμοθέτησης της ηλεκτρονικής πιστοποίησης (ηλεκτρονικής υπογραφής), της διασφάλισης του απορρήτου των προσωπικών στοιχείων και της γενικότερης ασφάλειας της διεκπεραίωσης των συναλλαγών και των “πληρωμών”.

 Το νέο και το άγνωστο δημιουργούν συνήθως φοβίες, ακόμη και κρίσεις ταυτότητας σε πολλούς πολίτες. Ορισμένοι αποφεύγουν να αντιμετωπίσουν το νέο, δυσκολεύονται να ξεβολευτούν, νοσταλγούν το παρελθόν, αγκαλιάζοντας την παράδοση σαν σανίδα ψυχολογικής ασφάλειας. Αλλοι, όμως, προσπαθούν να τιθασεύσουν το νέο και άγνωστο με όπλο τη γνώση.

Στην πρόκληση της ηλεκτρονικότητας ο κλάδος  ξεκινάει να κάνει τα πρώτα του βήματα. Οι δράσεις αυτές είναι στο πνεύμα της γνωστής πρωτοβουλίας για την «ηλεκτρονική δικαιοσύνη» που οι όμοροι κλάδοι έχουν ήδη επενδύσει και προετοιμάζονται κατάλληλα .

Για μας ως κλάδος είναι ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση απ’ ό,τι για τους άλλους όμορους κλάδους, διότι η προετοιμασία απαιτεί οριζόντιες δράσεις. Δηλαδή, συντονισμένες δράσεις, που επεκτείνονται συγχρόνως σε πολλούς τομείς. Τέτοιες δράσεις απαιτούν σοβαρή οργάνωση και συνεργασία. ΄Εχουμε, επομένως, μπροστά μας μια σημαντική πρόκληση.

Σε τελική ανάλυση την ευθύνη για την προσαρμογή στην ηλεκτρονικότητα και κατ’επέκταση στην ηλεκτρονική δικαιοσύνη την έχουμε εμείς οι ίδιοι καθορίζοντας το πλαίσιο  παρέχοντας ασφάλεια και εκπαίδευση. Η γνώση είναι δύναμη, και η πρόσβαση στην ηλεκτρονικότητα ανοίγει νέους ορίζοντες με βελτίωση της ποιότητας, αύξηση της παραγωγικότητας, καλύτερη εσωτερική οργάνωση, μείωση του κόστους, καλύτερη διαχείριση και  επομένως υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Η είσοδός μας λοιπόν στην ζώνη ηλεκτρονικότητας σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για τον κλάδο μας .


Πρόταση του Ταμία της Εκτελεστικής Γραμματείας και Αντιπροσώπου της ΟΔΕΕ Μιχαήλ Κανέλλου.

Μετά από την ανάθεση προς εμένα από την Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΔΕΕ της σύνταξης πρότασης για τη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου για τις πράξεις του άρθρου 34 ν. 2318/95 Κ.Δ.Ε, σας καταθέτω, προς ενημέρωση και επεξεργασία τα κάτωθι:


Άρθρο 34  ν. 2318/1995 «Κώδικα Δικαστικών Επιμελητών»

Κείμενο ισχύοντος Άρθρου

  1. Ο δικαστικός επιμελητής τηρεί βιβλία επιδόσεων, ατελών επιδόσεων και εκτελέσεων, αριθμημένα, θεωρημένα και μονογραφημένα ανά φύλλο από τον αρμόδιο πρόεδρο πρωτοδικών, στα οποία καταχωρίζονται οι αντίστοιχες πράξεις, που καταρτίζονται από αυτόν, κατά χρονολογική σειρά και με ιδιαίτερο αριθμό η καθεμία.
  2. Στα βιβλία αυτά και στο αρχείο του δικαστικού επιμελητή γίνεται μια φορά το χρόνο επιθεώρηση από τον αρμόδιο εισαγγελέα πρωτοδικών ή τον οριζόμενο από αυτόν ειρηνοδίκη. Ο εισαγγελέας πρωτοδικών μπορεί κατά την κρίση του να ενεργεί οποτεδήποτε και έκτακτο έλεγχο. Η έκθεση της επιθεωρήσεως αποστέλλεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και στον οικείο σύλλογο δικαστικών επιμελητών, για να τεθεί στο φάκελο του επιθεωρουμένου.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

και σκέψεις σε ό,τι αφορά την παρούσα πρόταση τροποποίησης

  • Η αναγκαιότητα μετάβασης στην ηλεκτρονική εποχή και διακυβέρνηση.
  • Η αναγκαιότητα δημιουργίας εφαρμογής – πλατφόρμας διασύνδεσης των δημοσίων βιβλίων του οργάνου της πράξης (επίδοση – εκτέλεση) με την ηλεκτρονική πράξη , η οποία καταφθάνει οσονούπω.
  • Η αναγκαιότητα διαδραστικής σύνδεσης των οργάνων εποπτείας των οργάνων της πράξης με τα υπόλοιπα νομικά επαγγέλματα αλλά και τα δικαστήρια της χώρας.
  • Η αναγκαιότητα ελέγχου προς όφελος του αδύναμου δικαστικού επιμελητή απέναντι στον αθέμιτο ανταγωνισμό εκ μέρους λίγων πλην όμως καταστροφικών συμπεριφορών.
  • Η αναγκαιότητα δημιουργίας ενός σύγχρονου και απόλυτα ελεγχόμενου περιβάλλοντος (και πειθαρχικά από τον οικείο Σύλλογο Δικαστικών Επιμελητών) και ταυτόχρονα βοηθητικού στην καθημερινότητα του μαχόμενου δικαστικού επιμελητή.
  • Η αναγκαιότητα προσαρμογής στη σημερινή πραγματικότητα.
  • Η αναγκαιότητα – επιτέλους – εναρμόνισης της ελληνικής εννόμου τάξεως με αυτήν της υπόλοιπης Ευρώπης. Δεν είναι πλέον αποδεκτό να είμαστε σταθερά οι ουραγοί στις νέες τεχνολογίες και στον έλεγχο διαδικασιών και συμπεριφορών.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

 Στην παράγραφο 1 προστίθεται εδάφιο δεύτερο ως εξής: «Μετά την πάροδο ενός ημερολογιακού έτους από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τα πιο πάνω αναφερόμενα βιβλία αντικαθίστανται από ηλεκτρονικά όμοια ως εξής: Α) Βιβλίο Επιδόσεων και Β) Βιβλίο Εκτελέσεων. Στα αρχεία αυτά εκτός του Δικαστικού Επιμελητή πρόσβαση έχουν ο οικείος Σύλλογος Δικαστικών Επιμελητών, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ο αρμόδιος Εισαγγελέας Εφετών, η Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας και τα δικαστήρια της χώρας όλων των βαθμίδων. Στα ηλεκτρονικά αυτά αρχεία, εκτός των στοιχείων που περιλαμβάνουν τα υπάρχοντα βιβλία θα καταχωρούνται σε κάθε περίπτωση ο Α.Φ.Μ. του εντολέα – επισπεύδοντος την πράξη, το ονοματεπώνυμο του πληρεξουσίου – εντολέα δικηγόρου και ο Α.Φ.Μ. του , ο τόπος και ο ακριβής χρόνος της πράξης καθώς και το κόστος χρέωσης αυτής.

   Οι ειδικότερες προϋποθέσεις και λεπτομέρειες του περιεχομένου της κάθε καταχώρισης θα προσδιορισθούν με Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Ομοσπονδίας Δικαστικών Επιμελητών. 


Αιτιολογία:

  • Το Βιβλίο Ατελών Επιδόσεων όταν δημιουργήθηκε ήταν απαραίτητο αφού δεν απαιτείτο η επικόλληση επί του σώματος των ατελών επιδόσεων χαρτόσημο υπέρ Δημοσίου. Ταυτόχρονα θέλοντας να καλύψει τις επιδόσεις που προέρχονταν από τη διαδικασία του Κ.Ε.Δ.Ε. (μειωμένη χρέωση) απαιτούσε την επικόλληση ενσήμου μισής ονομαστικής αξίας από αυτές της κανονικής διαδικασίας. Σήμερα καμία από τις δύο προβλέψεις δεν ισχύει άρα η ύπαρξη ενός τέτοιου βιβλίου και αναχρονιστικό είναι και ταλαιπωρία προς το συνάδελφο δημιουργεί.
  • Ο έλεγχος σε ό,τι αφορά την νομιμότητα των πράξεων, η δυνατότητα κάθε έλληνα δικαστή να ελέγχει αν η πράξη που βρίσκεται στην δικογραφία είναι νομίμως ηλεκτρονικά αρχειοθετημένη στο ηλεκτρονικό βιβλίο (πλατφόρμα).
  • Εφαρμογή ελέγχου νομιμότητας για αθέμιτο ανταγωνισμό – εξ αποστάσεως – από τα γραφεία είτε της Ομοσπονδίας είτε και των οικείων Συλλόγων είναι πλέον εφικτή εκτός, βεβαίως, αν συντρέχουν σοβαρότατοι και τεκμηριωμένοι λόγοι που απαιτούν επιτόπιο έλεγχο.
  • Με την παρούσα πρόταση επιχειρείται για πρώτη φορά να τεθεί με διαφάνεια ένα πλαίσιο νομιμότητας.
  • Η πρόταση εντάσσεται σε μία δέσμη προτάσεων που επιχειρούν να αναδείξουν λύσεις στα κρίσιμα προβλήματα του κλάδου…
  • Επί αυτού του βιβλίου (ηλεκτρονικής πλατφόρμας), υπάρχει δυνατότητα πρόβλεψης επέκτασης και σύνδεσης με πρόγραμμα: ηλεκτρονικών υπογραφών, μητρώο Δ.Ε, ηλεκτρονικές επιδόσεις άρθρο 122 παρ. 5 Ακόμη για: έκδοση αποδείξεων όσον αφορά  τα πλαίσια των νόμιμων αμοιβών μας, βάζοντας ασφαλιστικές δικλείδες προσαρμοζόμενη ανάλογα με τις εξελίξεις, διασφαλίζοντας την νόμιμη αμοιβή, η οποία πλέον δεν θα  δέχεται καμία αμφισβήτηση.
  • Κάτω και πίσω από αυτήν την πλατφόρμα θα τρέχουν υποπρογράμματα τα οποία θα διασφαλίζουν το αδιάβλητο αλλά και το δίκαιο μεταξύ των συναδέλφων. Π.χ. Θα υπάρχει πρόβλεψη αν οι πράξεις (επιδόσεις-εκτελέσεις) προέρχονται από τον Κ.Ε.Δ.Ε. ή αφορούν την κοινή διαδικασία, οπότε οι χρεώσεις που το ίδιο το σύστημα θα παρουσιάζει αυτόματα θα διαφοροποιούνται. Θα υπάρχει διαχωριστική πρόβλεψη μεταξύ φυσικών ή ηλεκτρονικών επιδόσεων. Αμέσως με την αναγραφή του τόπου της επίδοσης θα εμφανίζεται αυτόματα η χρέωση (αμοιβή, Φ.Π.Α. , τελική χρέωση).
  • Θα είναι εφικτό, ΑΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, να εφαρμοσθεί – ΕΎΚΟΛΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΑ το άρθρο 51 σε συνδυασμό με το άρθρο 139 του Κώδικά μας.
  • Δημιουργία βάσης δομών δεδομένων «στατικών και δυναμικών» που είναι από τα μείζονα που απαιτεί ο σύγχρονος κόσμος της απονομής της Δικαιοσύνης.
  • Με δεδομένη την ενιαία αμοιβή – κατά ζώνες – καθίσταται εύκολη η δημιουργία απόλυτα διασυνδεδεμένης εφαρμογής προείσπραξης των αμοιβών μας.
  • Και πολλά άλλα που θα προστεθούν κατά την λεπτομερή καταγραφή και τον σχεδιασμό.
  • Η εναρμόνιση με το Ευρωπαϊκό κεκτημένο αλλά και των βέλτιστων πρακτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιέχονται στις κατευθυντήριες γραμμές της CEPEJ, τις οποίες σας παραθέτω (μεταφρασμένες).

1. Επίβλεψη, έλεγχος και πειθαρχικές διαδικασίες

1.1. Έλεγχος ποιότητας των διαδικασιών εκτέλεσης

75. Προκειμένου να αναλάβει τον έλεγχο ποιότητας των διαδικασιών της εκτέλεσης, κάθε Κράτος-μέλος θα πρέπει να θεσπίζει Ευρωπαϊκές πρότυπες αρχές/κριτήρια ποιότητας με στόχο την ετήσια αξιολόγηση, μέσω ανεξάρτητου συστήματος επιθεώρησης και τυχαίας επιτόπιας έρευνας, της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών εκτέλεσης. Ανάμεσα στις πρότυπες αυτές αρχές θα πρέπει να υπάρχει:

α. Σαφές νομικό πλαίσιο των διαδικασιών εκτέλεσης που να θεσπίζει τις εξουσίες, τα δικαιώματα και τις ευθύνες των μερών και των τρίτων προσώπων.

β. Ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και το εύλογο κόστος των διαδικασιών.

γ. Σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (ανθρώπινη αξιοπρέπεια, με το να μην στερεί τον καθ’ ου από τα μέσα της απλής οικονομικής συντήρησής του και με το να μην ανακατεύεται δυσανάλογα με τα δικαιώματα τρίτων μερών, κλπ.).

δ. Συμμόρφωση με μια προκαθορισμένη διαδικασία και μεθόδους (κυρίως διαθεσιμότητα των ενδίκων μέσων που μπορούν να υποβληθούν σε ένα δικαστήριο σύμφωνα κατά την έννοια του Άρθρου 6 της ΕΣΔΑ).

ε. Οι διαδικασίες πρέπει να τεκμηριώνονται.

στ. Η μορφή και το περιεχόμενο των εγγράφων πρέπει να είναι τυποποιημένο.

ζ. Η συλλογή δεδομένων και η θέσπιση ενός εθνικού συστήματος στατιστικής, λαμβάνοντας υπ’ όψη, αν είναι δυνατόν, το Σχήμα Εκτίμησης της CEPEJ και τα βασικά κλειδιά που καθορίζονται από την CEPEJ.

η. Οι αρμοδιότητες των παραγόντων της εκτέλεσης.

θ. Οι αποδόσεις των παραγόντων της εκτέλεσης.

ι. Η διαδικασία, σε ετήσια βάση:

  • Ο αριθμός των εκκρεμών περιπτώσεων,
  • Ο αριθμός των εισερχόμενων περιπτώσεων,
  • Ο αριθμός των περιπτώσεων που εκτελέστηκαν,
  • Ο ρυθμός εκποίησης,
  • Ο χρόνος που χρειάστηκε για να εκπληρωθεί η εκτέλεση,
  • Το ποσοστό επιτυχίας (ανάληψη των οφειλών, επιτυχείς εξώσεις, είσπραξη εκκρεμών ποσών κλπ.),
  • Οι υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην πορεία της εκτέλεσης (απόπειρες εκτέλεσης, χρονικά δεδομένα, επίπεδα κλπ.),
  • Οι δαπάνες της εκτέλεσης που αναλήφθηκαν και πώς καλύφθηκαν,
  • Ο αριθμός των καταγγελιών και των ενδίκων μέσων αναφορικά με τον αριθμό των περιπτώσεων που συμβιβάστηκαν.

76.Τα δεδομένα της απόδοσης θα πρέπει να δημοσιεύονται.

77.Αυτά τα κριτήρια αξιολόγησης θα μπορούν να θεσπιστούν σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη μεταξύ των κρατών-μελών, ιδιαίτερα δεδομένης της προοπτικής ενός αυξανόμενου αριθμού διεθνών περιπτώσεων εκτέλεσης[1].

1.2. Επίβλεψη και έλεγχος των δραστηριοτήτων εκτέλεσης

78.Οι αρχές που είναι αρμόδιες για την επίβλεψη και/ή τον έλεγχο των παραγόντων της εκτέλεσης έχουν ένα σημαντικό ρόλο στο να εγγυηθούν επίσης την ποιότητα των υπηρεσιών εκτέλεσης. Τα Κράτη-μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι δραστηριότητες τους αναφορικά με την εκτέλεση αξιολογούνται σε συνεχή βάση. Αυτή η αξιολόγηση θα πρέπει να πραγματοποιείται από ένα όργανο εξωτερικό προς τις αρχές της εκτέλεσης (για παράδειγμα από ένα επαγγελματικό όργανο). Οι αρχές των Κρατών-μελών θα πρέπει να καθορίζουν σαφώς ότι οι διαδικασίες ελέγχου εκπληρώνονται κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων.

79.Τα Κράτη-μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι η συμφωνία για την παρακολούθηση των δράσεων των παραγόντων της εκτέλεσης δεν παρακωλύει την ομαλή διεκπεραίωση της εργασίας τους.

1.3. Πειθαρχικές διαδικασίες και κυρώσεις

80.Οι παραβιάσεις νόμων, κανόνων ή ηθικών νόμων που διαπράττονται από τους παράγοντες της εκτέλεσης ακόμη και εκτός του σκοπού των επαγγελματικών τους δραστηριοτήτων, θα πρέπει να τους καθιστούν υπόλογους για πειθαρχικές κυρώσεις, με κάθε επιφύλαξη πιθανών αστικών και ποινικών ποινών.

81.Οι πειθαρχικές διαδικασίες θα πρέπει να διεξάγονται από μια ανεξάρτητη αρχή. Τα Κράτη-μέλη θα πρέπει να εξετάσουν την εισαγωγή ενός συστήματος για το να φιλτράρουν προηγουμένως τις περιπτώσεις που μπορούν να καταχωρηθούν απλώς ως τακτικές καθυστέρησης.

82.Θα πρέπει να καταρτιστεί ένας ρητός κατάλογος κυρώσεων, προβλέποντας μια κλίμακα πειθαρχικών μέτρων ανάλογα με τη σοβαρότητα του αδικήματος. Η αναστολή δραστηριοτήτων ή η «διαγραφή» θα πρέπει να αφορούν μόνο τα πιο σοβαρά αδικήματα (θα πρέπει να τηρείται η αρχή της αναλογικότητας μεταξύ της παράβασης και της κύρωσης).

Για το πλήρες κείμενο πατήστε CEPEJ-GT-EXE.29.10.09


ΚΡΙΣΙΜΟ ΕΡΩΤΗΜΑ προς ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Σύμφωνα με προηγούμενη άποψη επί του θέματος, που είχε καταθέσει ο πρώην Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Διονύσης Κριάρης στις 31.10.2013 με αριθμό πρωτοκόλλου 3695 είχε προτείνει μεταξύ των άλλων και τη διασύνδεση του «ηλεκτρονικού βιβλίου» με τις αρμόδιες φορολογικές αρχές και συγκεκριμένα με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών.

Για το πλήρες κείμενο πατήστε ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-2318

Η άποψή του ήταν πως πρέπει, αν επιθυμούμε την πάταξη του αθέμιτου ανταγωνισμού που συντελείται είτε μέσω της έκπτωσης επί των αμοιβών μας είτε μέσω της μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων είτε με άλλους τρόπους που σε όλων μας τα αυτιά έχουν φτάσει …  να ορίσουμε άλλον ελεγκτή όπως και στις Ευρωπαϊκές χώρες. Δηλαδή ο φορολογικός ελεγκτικός μηχανισμός αλλά και ο δικαστηριακός – δικαστικός να μπορεί – εξ αποστάσεως – να διενεργεί έλεγχο.   Αυτό από μόνο του θα αποτρέψει εκείνους τους συναδέλφους που ανήθικα συμπεριφέρονται απέναντι σε όλους μας να συμμορφωθούν. Ταυτόχρονα η δυνατότητα ελέγχου από το δικαστή της ύπαρξης του δημοσίου εγγράφου της επίδοσης αφού αυτό θα φέρει μοναδικό αριθμό καταχώρισης (όπως συμβαίνει τώρα στις ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις πλειστηριασμών) θα εξαφανίσει τις … απρεπείς συμπεριφορές. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τον διαρκή έλεγχο των οργάνων του Κλάδου αντιλαμβανόμαστε πως λύνεται το ζήτημα.

Κ.κ. Συνάδελφοι η παραπάνω είναι μια άποψη την οποία οφείλουμε να εξετάσουμε πολύ προσεκτικά αφού εμπεριέχει πολύ πικρές αλλά μεγάλες αλήθειες.

Θα πρέπει να κατανοήσουμε πως αν θέλουμε να φάμε ομελέτα θα πρέπει να σπάσουμε αυγά, αλλιώς θα πρέπει να αποφασίσουμε πως δεν «συμφέρει» να βάλουμε ελεγκτικό μηχανισμό «εκτός των τειχών μας» και να επιβιώσουμε όσο μπορούμε με τον τρόπο που επιβιώνουμε μέχρι σήμερα. Ήρθε η ώρα των μεγάλων ΝΑΙ και των μικρών ΟΧΙ.

Είναι ένα δίλλημα στο οποίο οφείλουμε να πάρουμε θέση

Συνάδελφοι,

Αισιοδοξώ πως αυτή η πρόταση θα τύχει θετικής ανταπόκρισης από όλους τους συναδέλφους – εκλεγμένους ή μη – και όλοι θα συνεισφέρουν με τη δική τους οπτική και προσέγγιση στη δημιουργία ενός ελπιδοφόρου και υγιούς αύριο.  Ενός αύριο καινούργιου που δημιουργεί δικαιολογημένες φοβίες, όπως άλλωστε και κάθε καινούργιο, αλλά που γεννά τόσες υποσχέσεις, αρκεί εμείς να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων, να λάβουμε και υλοποιήσουμε τις αποφάσεις που οι ανάγκες και οι συνθήκες απαιτούν.

κ.κ. Συνάδελφοι,

Σήμερα είναι μια ιστορική στιγμή να βάλουμε το άλογο μπροστά από το κάρο. Μην τη χάσουμε. Μην προσπαθήσουμε να προστατεύσουμε κάποια μικρά και λίγα όταν “μας κλείνουν το μάτι” τόσα μεγάλα και όμορφα.

Προφανώς είμαι έτοιμος για διάλογο και σύνθεση απόψεων που ενδεχομένως κατατεθούν πάντα όμως, στη βάση της μη αλλοίωσης του σκεπτικού και των βασικών προβλέψεων της πρότασης.   Σαφώς και μπορεί να βελτιωθεί, συμπληρωθεί και εξατομικευθεί, διασφαλίζοντας την νομιμότητα, την αναλογικότητα, την συλλογικότητα και την ανεξαρτησία του Δικαστικού Επιμελητή.

Μιχαήλ Ν. Κανέλλος

Κατηγορία: Ειδήσεις - Νέα
  • ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ :

    Νομίζω ο τι Πρέπει να υπάρχει ΚΑΙ βιβλίο ηλεκτρονικο «ας το πούμε :ατελών» επιδόσεων ,για φορολογικούς λόγους Η έκδοση τιμολογίου οταν πρόκειται για αμοιβές απο ΔΟ Υ,ΕΦΚΑ, ΝΣΚ κλπ γινεται εντός του ετους και με διαφορετικούς τρόπους υπολογισμού,κάθε φορά !

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Optionally add an image (JPEG only)